Historia




Autokary: wynajem » Historia drukuj

      Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1993 roku tuż po zmianach ustrojowych, które zapoczątkowały w Polsce istnienie gospodarki wolnorynkowej. Wówczas na rynku turystycznym i przewozowym istniały tylko firmy państwowe, a powstające przedsiębiorstwa prywatne dysponowały bardzo ograniczonymi środkami pieniężnymi. Dlatego skromnymi siłami mogły konkurować z państwowym monopolistą.

 

      W początkowych latach naszej działalności do obsługi wycieczek i wyjazdów przeznaczyliśmy pierwszy pojazd który pojawił się w naszej flocie. Był to Jelcz PR 110– polski autobus podmiejski, produkowany w latach 1975-1992 przez firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy na licencji francuskiego Berlieta. Model ten stanowił licencyjną modernizację francuskiego autobusu Berliet PR100. Po zmianach przystosowujących pojazd do ruchu turystycznego, które polegały na zamontowaniu wygodnych foteli, przemalowaniu całego autokaru w jasne i estetyczne kolory pojazd mógł wyruszyć w trasę. W kolejnych latach nasz tabor powiększył się o kolejne Jelcze. Jak na tamte lata były to jednak pojazdy bardzo nowoczesne. Wyposażone w rozkladane fotele, indywidualne oświetlenie i system nadmuchowy w przestrzeni pasażerskiej dawały one znacznie lepszy komfort podróżowania.

 

      Kolejne lata to okres w którym Polska rozpoczęła proces integracji z Unią Europejską. Powoli zaczęły otwierać się granice, spadały podatki i cła co sprawiło, że rynek autobusów używanych w Europie Zachodniej zaczął stawać dla nas otworem. James Bots- twórca i założyciel firmy Bova, której nazwa pochodziła od pierwszych liter nazwiska oraz nazwy holenderskiej miejscowości w której powstała (Valkenswaard) zrewolucjonizował transport masowy w 1931 r., kiedy jako prezes Bovy, stworzył pierwsze nadwozie autokaru na świecie. Bots nie mógł przypuszczać że Bova zrewolucjonizuje także transport w naszej firmie, będzie w niej pierwszym zachodnim- luksusowym autokarem i stanie się oknem na świat. Klimatyzacja, WC, video pokładowe, wysoki pokład, kabina sypialna kierowcy, ABS to pojęcie dotychczas nieznane polskim pasażerom. To właśnie dzięki Bovie nasi Klienci poczuli się jak prawdziwi Europejczycy i mogli wreszcie przesiąść się z poczciwych, wysłużonych jelczy.

 

      Od tego momentu zdecydowaliśmy, że pojazdy w naszej firmie będą pozyskiwane na zachodzie. W kolejnych latach przybyły następne autobusy. Były nimi przede wszystkim pojazdy belgijskie: Van Hoole i Eosy sprowadzane z krajów Beneluxu. Kolejnym przełomem był zakup Autokaru Scania Irizar. Autobus ten to prawdziwy Gran Tourismo. To dzieło sztuki, które codziennie pracuje dla naszych Klientów. Jego funkcjonalne piękno i wyposażenie sprawiają, że dla każdego podróż staje się przyjemnością. Gdy w 2002 roku na rynek została wprowadzona marka Scania Irizar PB, świat autobusów turystycznych oniemiał. Od tego czasu pojazd otrzymał wiele wyróżnień i nagród, a profesjonalni krytycy nazwali go „najbardziej komfortowym pojazdem, jaki kiedykolwiek prowadzono”. Czujniki umieszczone wewnątrz cały czas monitorują temperaturę i wilgotność powietrza, aby zachować odpowiedni komfort jazdy. Powietrze znajdujące się wewnątrz jest co 60 sekund wymieniane na świeże o odpowiedniej temperaturze. Autobus jest niezwykle cichy, ma lepiej wytłumione wnętrze niż większość luksusowych samochodów. Nasza Scania to model Grand Luxe z siedzeniami w różnych barwnych kolorach i z dodatkiem elementów skórzanych, a każde jest wyposażone w pas bezpieczeństwa. Autobus został wyposażony w najmocniejszy silnik Scania oraz optymalne rozwiązanie dotyczące skrzyni biegów, które zapewnia maksymalne osiągi, najlepsze właściwości jezdne i komfort.

 

Szanowni Pasażerowie

Zapraszamy na pokład!

Autokary: wynajem
Nasze autokary
Galeria
Kontakt

Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct () in Unknown on line 0